به گزارش واحد روابطعمومی دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها، کتاب مبانی و اصول روابطعمومی ویژه دانشجویان، کارشناسان، مدیران و علاقهمندان این حوزه است. این کتاب در شش فصل به شرح ذیل ارائه شده است.
- فصل اول. کلیات و تعاریف روابطعمومی
- فصل دوم. افکار عمومی و روابطعمومی
- فصل سوم. روابطعمومی و تبلیغات
- فصل چهارم. روابطعمومی و رسانهها
- فصل پنجم. روابطعمومی و انتشارات
- فصل ششم. تشریفات و روابطعمومی
در این اثر، مبنا و هدف بر معرفی روابطعمومی و اصول و مبانی آن بوده تا مخاطبین با این رشته که دارای اهمیت فراوانی است آشنا شده و در سازمانها و ادارات مختلف در روند کاری روزنامهنگاری کوتاهمدت و یا بلندمدت خود به کار ببرند. از طرف دیگر با توجه به عصر و زمانه ارتباطات، پرداختن به مقوله ارتباط و روابطعمومی دارای اهمیتی دو چندان شده، که در این کتاب به وضوح به برقراری ارتباط مطلوب و روابطعمومی اصولی و صحیح پرداخته شده است.
در پایان کتاب دو بخش الف و ب که شامل چاپ لیست روابطعمومی و پرسشنامه برنامه بازدیدکنندگان آورده شده،که میتواند برای علاقهمندان به این حوزه مفید باشد.
کتاب حاضر با چاپ نخست در سال 1391، با قیمت 3500 تومان در 1000 نسخه به بازار عرضه شده است.